ATENȚIE LA CE CUMPĂRAȚI! 7 Sfaturi pentru a evita probleme la procurarea sau reparația telefonului mobil

Telefonul mobil a devenit un accesoriu indispensabil pentru fiecare dintre noi. Astfel că actualmente îl utilizăm aproape pentru orice: fotografiere, motor de căutare,  verificarea poștei electronice, efectuarea comenzilor online etc.

APCSP face cunoscute câteva reguli simple atunci când achiziționați sau reparați un telefon ce s-a dovedit a fi defect.

  1. Verificați atent funcționalitatea produsului înainte de a-l achiziționa!

ATENȚIE! Vânzătorul este obligat să elibereze consumatorului la comercializarea telefonului mobil toate documentele necesare şi anume: instrucţiunea de utilizare sau cartea tehnică şi certificat de garanţie (în limba de stat, chiar dacă sunt de import), să ofere un document care confirmă faptul efectuării cumpărăturii cu indicarea datei cumpărăturii, denumirii agentului economic, denumirii produsului şi costul lui.

  1. Fiți precauți la promoțiile, ofertele speciale din magazine! Nu vă lăsaţi influenţaţi de ambalaj și publicitate, deoarece acestea nu sunt întotdeauna reale sau pot ascunde anumite defecțiuni.
  2. Reveniţi la agentul economic, dacă ulterior cumpărării aţi constatat că produsul nu corespunde calităţii, pentru a solicita înlocuirea acestuia sau restituirea contravalorii.
  3. Dacă dvs. aţi solicitat înlocuirea gratuită a produsului necorespunzătorcu un produs similar de calitate adecvată sau restituirea contravalorii produsului necorespunzător, citiți cu atenţie documentele care vi se oferă pentru semnat, e posibil sa fiţi induşi în eroare.
  4. Dacă dvs. aţi dat acordul la remedierea gratuită a deficiențelor apărute la telefonul mobil necorespunzător în cadrul termenului de garanție, fiți atenți ca termenul stabilit de vânzător să nu fie mai mare de 14 zile calendaristice.
  5. Înainte să oferiți telefonul pentru reparație,cereți vânzătorului ca în prezenta dvs. să se facă un act de constatare, că telefonul nu are deficiențe mecanice etc.
  6. Prejudiciul moral cauzat consumatoruluide către producător, vânzător, prestator prin încălcarea drepturilor lui prevăzute de prezenta lege, precum şi de alte acte normative se repară în mărimea stabilită de instanța judecătorească. 

ATENȚIE! Vânzătorul /prestatorul este în drept să refuze satisfacerea pretențiilor consumatorului în cazul în care va prezenta dovezi (în baza expertizei efectuate din contul său, iar consumatorul este în drept să participe la expertiză personal sau prin reprezentanții săi), în termen de 14 zile calendaristice de la data depunerii reclamației, că deficiențele produselor au apărut ca urmare a nerespectării de către consumator a instrucțiunilor de manipulare, instalare, utilizare sau a nerespectării regulilor de transportare şi păstrare prevăzute în documentația de însoțire a produselor.